Bu Blogda Ara

15 Kasım 2015 Pazar

Bu sefer de evde BİRA yapalım - 4

Bu sefer de evde BİRA yapalım - 4

Şişeleme konusunda bilgileri geçen yazıda vemiştim. Biralar şişede 1 hafta bekledikten sonra, kitaba göre hazır olmalılardı. Sabırsızlıkla ilk 6 şişeyi buz dolabına koyup, bir gün de soğumalasını bekledim. Buzdolabına koymadan önce de ışığa karşı tutup fotorafını çektim. Beklediğimden daha şeffaf bir yapısı vardı.
 
 

 Bir gün de buzdolabında soğuduktan sonra artık sıra birayı denemeye geldi. Pilsener olduğu için uzun bardak kullanmanın daha uygun olacağını düşündüm. Şişeyi açınca ufak bir gaz çıkışı olması beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, ama bardağa doldurduğumda köpüğü yeterliydi.
 

Biranın tadı hazır Pilsener biralardan farklı, daha dolgun ama biraz fazla acılık vardı. Alkol olarak da tahminen %5 civarında olduğunu düşünüyorum. İlk şişelerden sonrakiler biraz daha dinleneceğinden, onların tadı daha farklı olacaktır. Onların tadını da denedikten sonra diğer üretimler için farklı karışım ve yöntemler deneyebilirim.
 
Tabii bir de isim bulmalıydım birama. Arkadaşlar arasında kısa bir anket sonucu, benim aklıma yatan isimde karar kıldım:


H's 1A

made in Kuzguncuk

 
 





























1 yorum: